ویزای تمکن مالی اتریش و اخذ اقامت اروپا
نوشته شده توسط : Admin

ویزای تمکن مالی اتریش و اخذ اقامت اروپا

1

بعضی از کشورهای اروپایی، جهت بالا بردن میزان بازدید گردشگران و ایجاد رونق اقتصادی و همچنین ایجاد اشتغال، اقدام به اعطا ویزای توریستی با شرایط امکان تبدیل به اقامت دائم اروپا، از طریق احراز تمکن مالی متقاضی، می‌نمایند. راه‌های مهاجرت به اتریش، متنوع و گوناگون هستند که یکی از آن‌ها، اخذ اقامت اتریش از طریق تمکن مالی، می‌باشد.

تمکن مالی اتریش

پایتخت کشور اتریش، شهر وین است که یکی از کشورهای اروپای غربی می‌باشد و مردم آن به زبان آلمانی صحبت می‌کنند. تمکن مالی اتریش یکی از روش متداول این روزها با شانس ویزای بالا می‌باشد که نهایتا به احذ اقامت اروپا منتهی خواهد شد.

بصورت معمول افرادی که به زبان آلمانی علاقه‌ دارند و به دنبال ایجاد شرایط معقول هستند همواره سودای مهاجرت به کشور اتریش را در ذهن خود می‌پرورانند. لازم به ذکر است وین پایتخت کشور اتریش به عنوان برترین شهر اروپایی در سال ۲۰۱۶ شناخته شد که همین نکته دلیلی محکم برای ادامه زندگی و مهاجرت به اتریش می‎باشد.

با اخذ اقامت تمکن مالی اتریش، دیگر نیازی به سرمایه گذاری و کارآفرینی نیست. متقاضیان می‎توانند با ارائه مدارک مبنی بر داشتن درآمد ثابت ماهیانه در ایران، اقدام به اخذ این اقامت نمایند. این درآمد می‌تواند از طریق سود سپرده بانکی، اجاره دریافتی از املاک و حقوق بازنشستگی نشان داده شود. باید در نظر داشت که ارائه یکی از این مدارک در صورتی که درآمد مورد نیاز برای تمکن مالی را اثبات کند کافی است و نیازی به ارائه هر سه مورد نیست.

این درآمد با توجه به قوانین کشور اتریش، برای سرپرست و فرزندان بالای ۱۸ سال معادل ماهانه ۲۰۰۰ یورو، همسر ۵۰۰ یورو و فرزندان زیر ۱۸ سال نیز هرکدام ۵۰۰ یورو می‌باشد. به طور مثال؛ یک خانواده ۳ نفره با فرزند ۱۴ ساله، باید درآمد ۳۰۰۰ یورو را به صورت ریالی در ایران از روش های ذکر شده نشان دهد.

این درآمد می‌تواند از طریق چهار منبع به اثبات برسد :

  • اجاره نامه ملک
  • سود سهام شرکت بورسی
  • سود سپرده بانکی
  • حقوق بازنشستگی

نیاز به توضیح است که مبلغ درآمد ماهیانه مشخص شده توسط شخص جهت یک سال، باید در حساب بانکی وی در ایران قابل دسترس باشد.


بیشتر بخوانیم: بایدها و نبایدهای مشاوره اقتصادی مهاجرت


  مزایای اقامت اتریش از طریق تمکن مالی

2

از مزایای اقامت اتریش از طریق تمکن مالی یا خود حمایتی می‌توان به موارد زیادی اشاره کرد:

  • دریافت اقامت دائم کشور اتریش پس از ۵ سال و در پی آن دریافت پاسپورت و تابعیت اتریشی پس از ۶ سال است.
  • عدم نیاز به انتقال سرمایه به این کشور و در نتیجه کم ریسک بودن این روش ( صرفا نشان دادن مبلغ مورد نیاز در حساب فرد متقاضی کافی است. )
  • امکان خرید ملک و یا کسب و کار و درآمدزایی
  • امکان تحصیل رایگان برای متقاضی و همسر و فرزندان
  • نرخ مالیات معقول
  • ثبات اقتصادی
  • امنیت اجتماعی بالا
  • پروسه اخذ ویزا به نظر آفیسر بستگی ندارد
  • شرایط اقدام هم‎زمان برای همه افراد خانواده
  • اقامت در بهترین کشور اروپایی

بیشتر بدانیم: هر آنچه که باید درباره افتتاح حساب بانکی در اروپا بدانید.


 

معایب اقامت اتریش از طریق تمکن مالی

اقامت اتریش از طریق تمکن مالی در مقایسه با اغلب کشورها معایب چندانی ندارد. برای مثال بر خلاف روش‌های اقامتی در بسیاری از کشورها که فرد متقاضی مستلزم سرمایه گذاری با مبلغ زیادی در یک کشور بوده و مبلغ قابل برگشت نیست و یا در صورت عدم سرمایه گذاری و لغو قرارداد، بیشتر از نصف مبلغ به عنوان هزینه اقدام از بین رفته است، اقامت اتریش از طریق تمکن مالی این گونه نبوده و تنها ریسک موجود هزینه اجاره بهای خانه ای است که فرد قبل از ورود به اتریش ملزم به پرداخت آن است و مبلغ قابل توجهی نخواهد بود. دومین نکته در مقایسه با خودحمایتی کشور فرانسه که شرط حضور ندارد، در این روش فرد حداقل ۶ ماه باید در این کشور حضور داشته باشد. البته در اکثر روش‎هایی که منجر به اقامت فرد متقاضی می‎گردد، شرط حضور وجود خواهد داشت. نکته منفی در این روش،  عدم اجازه کار تا مدت ۵ سال ( تا زمانی که اقامت دائم اخذ گردد) می‎باشد. در واقع در این روش فرد متقاضی نمی‎تواند به استخدام یک کارفرمای اتریشی درآید اما اجازه راه اندازی کسب و کار خود را دارد.

پیش از اقدام برای اخذ اقامت تمکن مالی اتریش توجه به این نکته الزامی می‌باشد که این اقامت با مجوز کار همراه نمی‎باشد. بنابراین فرد باید از تمکن مالی مناسب برخوردار باشد و بتواند هزینه‌های خود و خانواده اش را در اتریش تأمین نماید. البته با توجه به رشد اقتصادی مثبت و رشد قیمت ملک در اتریش سرمایه گذاری و خرید ملک برای افراد می‌تواند منبع درآمد مناسبی باشد.

لازم به ذکر است که اقامت تمکن مالی اتریش هر ساله به تعداد محدودی ارائه می‎شود و باید در ابتدای ماه ژانویه برای تحویل مدارک به سفارت اقدام نمود. اما نکته مثبت درباره این اقامت این است که در صورتی که مدارک به صورت کامل و صحیح ارائه شود و سهمیه تمام نشده باشد، اقامت اتریش حتما اعطا خواهد شد و نظر افسر پرونده در نتیجه نهایی تأثیری ندارد. گروه مشاوره چهره نگار می‌توانند در زمینه امور مهاجرتی شما را یاری کنند.

 

 





:: برچسب‌ها: اقامت اروپا , مشاوره اقتصادی مهاجرت , افتتاح حساب بانکی در اروپا , چهره نگار , ثبت شرکت در اروپا , اقامت اروپا از طریق ثبت شرکت ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 فروردين 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: